پرسش مهر ۱۷

پرسش مهر ۱۷

ابن وبلاگ جهت تحقیق در خصوص پاسخی به پرسش مهر ریاست محترم جمهور و آموزش دروس پایه‌های هفتم، هشتم و نهم تهیه شده است
پرسش مهر ۱۷

پرسش مهر ۱۷

ابن وبلاگ جهت تحقیق در خصوص پاسخی به پرسش مهر ریاست محترم جمهور و آموزش دروس پایه‌های هفتم، هشتم و نهم تهیه شده است

انواع-نظامی

خشونت نظامی‌آمریکا:
سخنگوی ناتو: خشونت نظامی‌آمریکایی علیه غیرنظامیان افغان تاثیری در ماموریت ناتو ندارد
خبرگزاری فارس: بدنبال اقدام یکی از نظامیان آمریکایی در تیراندازی عمدی به سوی سربازان افغان و کشته شدن حداقل 16 افغانی در این حادثه، سخنگوی ناتو اعلام کرد که چنین حادثه ای تاثیری در جدول زمانی ماموریت ناتو در افغانستان ندارد.
خبرگزاری فارس: سخنگوی ناتو: خشونت نظامی‌آمریکایی علیه غیرنظامیان افغان تاثیری در ماموریت ناتو ندارد
به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی "سی بی اس"، متعاقب کشته شدن 17 نظامی‌افغان توسط شلیک عمدی یکی از نظامیان آمریکایی در ولایت قندهار، ناتو و کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی اعلام کردند که همزمان که درخواست انجام تحقیقات سریع درباره این حادثه را مطرح کرده اند، اما این اتفاق تاثیری در برنامه ریزی های آنها برای محول کردن عملیات های امنیتی به نیروهای محلی افغانستان و جدول زمانی خروج نظامیان خارجی از این کشور ندارد.
"سی بی اس" نوشت: "اوآنا لانگسکو" سخنگوی ناتو ضمن اینکه درخواست انجام تحقیقات سریع و موشکافانه درباره این حادثه را داده، اما اعلام کرده است که این کشتارها یک "حادثه مجزا" هستند و به این ترتیب تاثیری در برنامه ریزی های کلی اتحادیه ناتو جهت محول کردن عملیات های امنیتی به نیروهای افغان تا پایان سال 2014 میلادی نخواهد داشت.  لانگسکو در مصاحبه ای تلویزیونی با "آسوشیتدپرس" اعلام کرد: واضح است که این یک تراژدی است اما نباید به هیچ وجه اجازه داده شود که این حادثه ماموریت ناتو را تغییر دهد؛ این تراژدی تعهد ما به انجام این ماموریت و جدول زمانی مربوط به آن را تغییر نمی‌دهد.
"پیتر مک کی" وزیر دفاع کانادا نیز در این رابطه با اشاره به اینکه این حادثه روی همکاری میان نظامیان بین المللی کمک به امنیت افغانستان "ایساف" و سربازان افغانی تاثیرگذار خواهد بود، اعلام کرده است که این اقدام خشونت آمیز تصادفی و جنون آمیز، ناتو را از ماموریت و عملکرد خود در افغانستان منصرف نخواهد کرد.
این اظهارات سخنگوی ناتو در شرایطی گزارش می‌شود که اخیرا یک یک نظامی‌آمریکایی پس از خارج شدن از پایگاه خود در منطقه "پنجوایی" ولایت قندهار به سوی غیرنظامیان افغانی شلیک کرده است؛ ساکنان منطقه پنجوایی ولایت قندهار نیز به دنبال شلیک این آمریکایی به غیرنظامیان و کشته و زخمی‌شدن ده‌ها تن در این حمله، دست به تظاهرات گسترده زده و بر علیه نظامیان خارجی شعار دادند.
آیا هر برخورد نظامی‌و انتظامی‌خشونت است:
یکی از مخاطبان نورآنلاین که خود را "فعال امر به معروف " معرفی کرده است در یادداشت ارسالی خود در بخش " ارتباط با ما" نوشته است:
نورآنلاین: از تیرماه سال جاری با نظارت دادستان و امام جمعه شهرستان و باهمکاری بسیج ، گشت های امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرستان راه اندازی شد که قالب عملکرد این گشت ها به تذکر لسانی به بدحجابان بازار شهر نوراباد ختم می‌شود.

ذکر و تذکر دادن کار بسیار شایسته ای است اما به شرطی که تاثیر گذار باشد البته این تذکرات به نوبه ی خود تاثیر گذار بوده و بسیاری از خواهران و برادران که از روی عدم آگاهی به بدحجابی در مجامع عمومی‌می‌پرداختند این تذکرات را قبول کرده و سعی در اصلاح رفتاری خود داشته اند.
برخی ها در گستاخی پا فراتر گذاشته و حیا را شسته اند و این تذکرات را قبول نمی‌کنند و روز به روز بدحجاب تر در شهر حاضر می‌شوند و در واقع به این افراد تنها تذکر نمی‌تواند کار ساز باشد و لزوم به برخورد با این افراد است.
اما شاید برخی اینگونه فکر کنند که برخورد نظامی‌با این افراد کار درستی نیست و نوعی خشونت و نا امن کردن جامعه است. ما هم این قضیه را قبول داریم و معتقدیم برخورد نظامی‌ آن هم در مجامع عمومی‌مثل بازار پیامدهای منفی خواهد داشت و برخوردهای خشونت بار و تحقیر کننده نمی‌تواند این افراد را بیدرنگ سر به راه آورد.
بلکه نیاز است افراد که تذکرات را نمی‌پذیریند و با بدحجابی در جامعه اهدافی را دنبال می‌کنند شناسایی و از طریق مراجع قانونی - و نه در مجامع عمومی‌- بر خورد شود.
برخورد نظامی‌، انتظامی‌و قانونی برای ایجاد یک ثبات امنیتی در جامعه و حفظ ارزش های اسلامی‌نمی‌تواند خشونت باشد و حتی در معنی واقعی کلمه حفظ آرامش و امنیت است.

نظرات 6 + ارسال نظر
مدافع ولی♥♡ شنبه 30 بهمن 1395 ساعت 23:43 http://ff789blogsky.com

سلام خداقوت وبلاگتون محشره خسته نباشید

پریناز چهارشنبه 27 بهمن 1395 ساعت 18:37

طراحی شکلکهای تبهاتون نظیرنداره خیلی قشنگه آفرین

طاها یکشنبه 17 بهمن 1395 ساعت 18:15

ازمطالبتون استفاده کردم ودرمقالم بااجازه شمااستفاده کردم ممنون

غریب مولا شنبه 2 بهمن 1395 ساعت 20:51 http://ff789blogsky.com

سلام عالی بودخداقووووت.

غریب مولا شنبه 2 بهمن 1395 ساعت 20:47 http://ff789blogsky.com

سلام عالی بودخسته نباشید.

منا سه‌شنبه 7 دی 1395 ساعت 22:55

عالیه تلاشتون قابل ستایشه موفق باشی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.