پرسش مهر ۱۷

پرسش مهر ۱۷

ابن وبلاگ جهت تحقیق در خصوص پاسخی به پرسش مهر ریاست محترم جمهور و آموزش دروس پایه‌های هفتم، هشتم و نهم تهیه شده است
پرسش مهر ۱۷

پرسش مهر ۱۷

ابن وبلاگ جهت تحقیق در خصوص پاسخی به پرسش مهر ریاست محترم جمهور و آموزش دروس پایه‌های هفتم، هشتم و نهم تهیه شده است

گستردگی-جهان

خشونت جهانی:
علل رفتار خشونت‌آمیز در نوع بشر غالباً موضوع پژوهشعلم روانشناسی و جامعه‌شناسی است. ژان ولاوکازیست‌شناس سیستم اعصاب بدین منظور تأکید می‌کند که «رفتار خشونت‌آمیز به عنوان رفتار تهاجمی فیزیکی عمدی در مقابل فرد دیگر تعریف شده‌است».
دانشمندان براین موضوع که خشونت در نوع بشر ذاتی ست، اتفاق نظر دارند. از بشر پیشاتاریخ، مشاهداتباستان‌شناسی مبنی بر درگیری خشونت و صلح جوئی به عنوان ویژگی‌های ابتدایی آنان وجود دارد.
از آنجایی که خشونت ماهیت ادراک و همچنین یک پدیده قابل اندازه‌گیری است، روانشناسان تغییرپذیری را، در آنچه مردم از کنش‌های فیزیکی عمدی به عنوان خشونت دریافت می‌کنند، تشخیص دادند. برای مثال، در ایالتی که توقیف مجازاتی قانونی ست ما توقیف کننده را به عنوان خشونت دریافت نمی‌کنیم، گرچه ممکن است ما با شیوه استعاره‌ای از واکنش خشونت‌آمیز ایالت صحبت کنیم. بعلاوه فهم خشونت به رابطهٔ قابل دریافت قربانی و پرخاشگر نیز وابسته‌است؛ بنابراین روانشناسان نشان می‌دهند که مردم ممکن نیست استفاده تدافعی از نیروها را بشناسند مگر در جاییکه مقدار نیروهای مورد استفاده قرار گرفته به طور شاخص بیشتر از تعارض اصلی باشد.
اغلب در بحث‌های مربوط به خشونت انسان، تصویر «خشونت میمون نر» آورده می‌شود. دیل پترسون و ریچارد وانگهام در «مردان شیطانی: میمون‌ها و ریشه‌های خشونت انسانی» می‌نویسند که خشونت در انسان‌ها ذاتی است، هر چند اجتناب ناپذیر نیست. با این حال «ویلیام ال. آوری» ویراستار کتابی به نام «ما باید بجنگیم؟ از میدان جنگ تا حیاط مدرسه - چشم‌اندازی نو در درگیری خشونت‌آمیز و اجتناب از آن» از اسطورهٔ «میمون قاتل» در این کتاب انتقاد می‌کند که در آن دو بحث ازدو سمپوزیوم دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد را می‌آورد. نتیجه این است که «ما همچنین مکانیسم‌های طبیعی بسیاری برای مشارکت، حفظ درگیری، تجاوز و غلبه بر درگیری داریم. همه اینها به اندازه تمایلات تهاجمی برای ما طبیعی هستند».جیمز گلیگان می‌نویسد که خشونت اغلب به عنوان پادزهری برای شرم و تحقیر به کار می‌رود.استفاده از خشونت منبع غرور و دفاع از افتخار است، مخصوصاً بین مردانی که خشونت را نشانهٔ مردانگی می‌دانند.  استیون پینکر در مقالهٔ «تاریخ خشونت» در نیوریپابلیک شواهدی ارائه می‌کند که متوسط میزان ستیز و خشونت در انسان‌ها و حیوانات در طول چند سدهٔ گذشته کاهش یافته‌است.روان‌شناسی تکاملی چند توضیح برای خشونت انسانی در زمینه‌های مختلف پیشنهاد می‌کند. گوئتز (۲۰۱۰) بحث می‌کند که انسان‌ها شبیه بیشتر انواع پستانداران هستند و از خشونت در موقعیت‌های ویژه استفاده می‌کنند. او می‌نویسد که «باس و شکلفورد» (۱۹۹۷) ۷ مشکل انطباقی را که اجداد ما پی در پی با آن روبرو بودند ارائه کردند که شاید با پرخاشگری قابل حل بوده‌اند: مشارکت در منابع دیگران، دفاع در برابر حملات، تحمیل هزینه بر رقبای هم جنس، جایگاه مذاکره و سلسله‌مراتب‌ها، بازداشتن رقبا از پرخاشگری در آینده، بازداشتن جفت از خیانت و کاهش منابعی که برای کودکانی که از لحاظ ژنتیکی غیر خویشاوند بودند هزینه می‌شد.
گوئتز می‌نویسد که به نظر می‌رسد بیشتر قتل‌ها از درگیری‌های تقریباً بی‌اهمیت میان مردان غیر خویشاوند آغاز می‌شوند که به خشونت و مرگ تشدید می‌یابند. او بحث می‌کند که چنین کشمکش‌هایی هنگامی روی می‌دهد که میان مردانی با جایگاه تقریباً مشابه نزاع بر سر موقعیت پیش می‌آید. اگر تفاوت چشمگیری میان جایگاه‌های اولیه وجود داشته باشد فرد با جایگاه پایین معمولاً هیچ چالشی فراهم نمی‌کند و اگر فردی با جایگاه بالاتر را به چالش بکشد معمولاً نادیده گرفته می‌شود. در همین حال محیطی با نابرابری‌های شدید میان افراد می‌تواند باعث شود پست ترین‌ها از خشونت بیشتری در تلاش برای کسب جایگاه استفاده کنند.
خشونت جهانی
تا کنون فقط در باره منطقه خود بحث کردیم، امروز این مطلب درباره خشونت جهانی است . چگونه شکل گرفته است؟ چگونه آن را از بین ببریم ؟بانیان اصلی این معضل چه کسانی هستند؟آیا این یک طرح برنامه ریزی شده است؟ هدف از تفرقه افکنی میان جهانیان چیست؟چرا معنی صلح کمرنگ ترشده است؟آیا به ظهور نزدیک تر شده ایم؟ چرا دشمنی در منطقه های استراتژیک بیشتر از منطقه های غیر استراتژیک است؟ پاسخ به تمامی این سوالات در ادامه مطلب داده خواهد شد.

خشونت در جهان چیزی است وهم ناک ، بیمناک، و ترسناک و امثال اینها . خشونت در جوامع کره زمین خود را به غولی تبدیل کرده که حتی برادر به برادر شک می‌کند  و یا مسلمان به جان مسلمان می‌افتد. دوست به دوست از پشت خنجر می‌زند و دیگر مثال ها از همین قبیل.

به راستی چگونه شکل گرفته ؟
خشونت با حسادت ،ترس،قدرت و ... به وجود می‌آید . به طور مثال کشور ایران دارای توان نظامی و دفاعی بسار بالایی می‌باشد و همین باعث شده که کشور های عربی و  غربی با حسادت به ایران با تحریم ایران را ناتوان و عاجز کنند. و یا مثالی برای ترس . کشور های غربی از جمله آمریکا از رشد علمی ایران در دانش هسته ای نگران است و ترس از این دارد که روزی فرا برسد که علم بر قدرت پیروزی یابد. و یا مثالی دیگر به زبانی ساده تر  قدرت دارم حمله می‌کنم .

قطعا این معضل خالق و هدایت کنندگانی دارد.که هدفی مشخص و برنامه ریزی شده دارد، به نظر برخی سیاست مداران هدف اصلی این برنامه صرفا فقط برای منافع شخصی می‌باشد.. ولی به نظر برخی سیاست مداران دیگر هدف از خلق چنین معضلی برای از بین بردن قدرت های اسلامی مبارزه با حکومت های حق و مواردی از همین قبیل است .متاسفانه در جنگ تحمیلی عربستان علیه یمن. صلح اصلا به چشم نمی خورد یا جنگ با گروهک های تکفیری و یا جنگ داخلی افغانستان هیچ پیشنهاد صلح واقعی ارائه نشده است . در جنگ ارمنستان و آذر بایجان بر سر قره باغ سازمان های بین المللی با پیشنهاد صلح می‌خواستند این قائله را ختم به خیر بکنند و لی در جنگ عربستان علیه یمن ، عربستان با کودک کشی و استفاده از سلاح های مخرب ذهنی، شیمیایی هیچ پیشنهاد صلح ای ارائه نشد . حتی سازمان ملل متحد هم ساکت بود . ولی با هدف قراردان شهر های بزرگ عربستان سعودی توسط نیرو های یمنی  همه کشور های قدرتمند و غاصب این حمله را نا عادلانه خوانده و خواهان آتش بس میان این دو کشور شدند. پس با این گفته ها به این نتیجه میرسیم که طلح واقعی کمرنگ تر شده و ر.وز به روز ضعیف تر می‌شود.
در روایات داریم که جهان به گرفتاری سختی مانند جنگ و خونریزی گرفتار خواهد شد و در این زمان امام زمان (عج) ظهور خواهند کرد . آیا به ان درجه از سختی رسیده ایم که امام زمان ظهور کند؟ یا این هنوز اول راه است پاسخ این سوال بسیار سخت است . نه می‌توان گفت بله نه می‌توان گفت خیر.

اگر توجه بیشتری به موضوع خشم جهانی را داشته باشید می‌فهید که جنگ و دعوا  در مناطقی که حالت استراتژیکی و نظامی بیشتری دارند در داخل دایره خطر  هستند یعنی جنگ در آن مناطق نسبت به دیگر جاها بیشتر است . به طور مثال خاور میانه  یک منطقه استراتژیکی بسیار بزرگ است و جنگ و ناامنی در منطقه بیشتر است تا مکان های دیگر زیرا در خاور میانه هارتلند قرار دارد . ((هارتلند یعنی قلب جهان این موقعیت لقبی  است که جغرافی دانان و سیاست مداران نظامی به ایران نسبت داده اند)) در فرانسه جنگ بیشتر است یا در هند و آسیای کبیر ، قطعا دسیسه هایی برای منافع شخصی مثل تصاحب تمامیت ازضی کشور های عادل و حقگو. بدنام کردن اسلام و کشور های اسلامی و ....وجود دارد.

با اقتدار کامل و همکاری عادلانه و تلاش برای گسترش اسلام حق و عدل می‌توان این خشونت را از جوامع برهانیم.
ابوالفضل مقصودی

نظرات 6 + ارسال نظر
مدافع ولی♥♡ یکشنبه 1 اسفند 1395 ساعت 00:13 http://ff789blogsky.com

سلام خداقوت وبلاگتون محشره

ملینا پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 ساعت 19:56

وبلاگتونوخیلی دوست دارم خسته نباشید

فاطمه چهارشنبه 27 بهمن 1395 ساعت 18:45

عالیه خسته نباشید

غریب مولا دوشنبه 4 بهمن 1395 ساعت 20:59 http://ff789blogsky.com

سلام مطالب وطراحی پس زمینه محشره خیلی استفاده کردم خسته نباشید.

هلنا سه‌شنبه 7 دی 1395 ساعت 22:58

طراحی زیباتون معلومه چقدرکارشده موفق باشید

هیلدا جمعه 3 دی 1395 ساعت 23:09

خیلی عالیه هم وبتون وهم تغییرپس زمینه ومطالبتونم هم حرف نداره خسته نباشید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.